Ford Mustang Mach 1 -mallin hinnat on julkaistu ja myynti käynnistynyt Suomessa

18.1.2021
  • Ford Mustang Mach 1:n  valmistus on käynnistynyt Dearbornissa Yhdysvalloissa. Tuotteita valmistetaan rajoitettu erä.
  • Hinnat on nyt julkaistu ja myynti käynnistynyt valtuutetuissa Mustangia myyvissä liikkeissä.


VANTAA, 15.1.2021 – Ford esittelee tänä vuonna viidennen version Mustang Mach 1 -mallista, joka kunnioittaa legendaarisia edeltäjiään tarjoamalla tunnistettavaa muotoilua ja huippusuorituskykyä. Uudessa Mustang Mach 1 -mallissa on lisäksi kattava vakiovarustelu ja nykyaikaista kuljettajaa avustavaa teknologiaa.  

Ford Mustang Mach 1 -mallin hinta on alkaen 101 386,49 euroa, ja se on saatavana sekä manuaali- että automaattivaihteisena. Mustang-malleja myyvät Suomessa FordStore-liikkeet Helsingissä, Espoossa, Raisiossa, Lahdessa ja Sastamalassa.


Huippuunsa viritetty suorituskyky

Mustang Mach 1 -mallissa on lukuisia merkittävästi suorituskykyä parantavia muutoksia Mustang GT -malliin verrattuna. Näitä ovat muun muassa:

  • TREMECin kuusivaihteinen manuaalivaihteisto, jonka rev-matching -teknologia mahdollistaa vaihteen vaihtamisen pienemmälle saumattomasti.
  • Manuaalivaihteisten mallien tasauspyörästön lukko, jonka ansiosta autossa on erinomainen pito sekä suoralla tiellä että mutkissa.
  • Parannettu aerodynamiikka ja jopa 22% GT-mallia parempi downforce.
  • Aerodynamiikkaa tukeva samanlainen takadiffuusori kuin Mustang Shelby GT500 -mallissa ja pidempi takahelma, jonka viisteet ohjaavat jäähdyttävän ilman jarruille.
  • MagneRide-jousitus sekä mittatilauksena valmistetut jouset, kallistuksenvakaajat ja puslat parantavat auton hallintaa ja kaarreajo-ominaisuuksia.
  • Tehokkaampi moottorin jäähdytys, Open Air Induction System (avoin ilmansuodatinjärjestelmä), imusarja ja 87 mm kaasuläppäkotelo, jotka ovat käytössä myös Amerikan markkinoilla myynnissä olevassa Mustang Shelby GT350-mallissa. Näiden ansiosta ilma virtaa vapaasti moottorille.
  • Lisäöljynlauhdutin, joka toimii uuden öljynsuodatinadapterin kanssa, optimoi öljyn virtauksen ja parantaa voitelujärjestelmän suorituskykyä suuressa rasituksessa. Vastaava lauhdutin on ollut aiemmin käytössä myös Shelby GT350 -mallissa.
  • Active Valve Performance Exhaust pakokaasujärjestelmä sisältäen pakoputken läpät ja neljä 4,5 tuuman rei’itettyä pakoputkea, jotka tehostavat V8-moottorin ääntä.
  • EPAS-kalibrointi, Mustang Shelby GT350 ja GT500 apurungot ja taka-akselin poikittaisvarret auttavat saavuttamaan Euroopassa esitellyistä Mustang-malleista terävimmän ohjausvasteen.
  • Mustang Mach 1 -mallin parempi jarrutehostin reagoi nopeammin, ja takaa nopeat ja yhteneväiset jarrutukset myös kovassa kuormituksessa.


Tyylikästä urheilullisuutta

Urheilullista muotoilua täydentävät tyylikkäät tummat sisätilat. Auton vakioistuimissa on nahkaverhoilu ja viilentävä ilmastointitoiminto. Urheilullisempaa ilmettä ja ajotuntumaa haluaville on tarjolla valinnaisena myös Recaron urheiluistuimet, joissa ei ole lämmitys- eikä viilennystoimintoa.

Jokaisen Mustang Mach 1 -mallin kojelaudassa on laatta, jossa on Mach 1 -logo ja auton valmistusnumero. Autossa on lisäksi yksilölliset kynnyslistat ja oma aloitusnäkymä 12” digitaalimittaristossa.


Kattava vakiovarustelu


Ford Mustang Mach 1 -mallin vakiovarustelu on erittäin kattava ja siihen kuuluu Mustang GT-mallin lisäksi (tai sijaan):

  • B&O audiojärjestelmä 12 kaiuttimella
  • Navigointijärjestelmä
  • Aerodynamiikkaa ja jäähdytystä tukeva kilpa-automainen korinmuotoilusarja
  • GT500-takahelma
  • Matalakiiltoinen ”Magnetic”-takaspoileri
  • Magneride-iskunvaimennus
  • Kevytmetallivanteet D2GCR - 19" x 9,5" edessä, 19" x 10" takana
  • Premium Luxury Grain -nahkaverhoilu koristeraidalla
  • Ilmastoidut etuistuimet vihreän sävyisillä tikkauksilla
  • Vinyyliverhoiltu keskikonsoli ja polvityyny etuistuinten välissä
  • Ainutlaatuinen valkoinen vaihdekepin nuppi  
  • Mach 1 -kynnyslista logolla
  • Mach 1 -logo takaluukussa ja etupyörän kaarien kohdalla auton kyljissä
  • Kiiltävän musta ylä- ja alaetusäleikkö
  • Matalakiiltoiset ”Magnetic” -sivupeilien kotelot
  • Mustat jarrusatulat
  • Uusi mittariston näyttö
  • Uusi kojelaudan viimeistely
  • Huomioraidat konepellissä ja kyljissä
  • Neliputkinen, rei’itetty ja kromattu pakoputkisto, jossa aktiivisella säätöventtiilillä varustettu pakojärjestelmä
  • Perinteinen vakionopeudensäädin aktiivisen sijaan


Ensimmäiset autot tulevat Suomeen kesällä 2021.

Englanninkielinen lehdistöpaketti ja lisää kuvia kansainvälisessä mediapankissa.


Ford Mustang Mach 1 CO2-päästöt alkaen 270 g/km, polttoaineen kulutus alk. 11,7 l/100 km

Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.


Ota yhteyttä Tilaa uutiskirje

Uutiset

Tarjoukset

Katso kaikki viimeisimmät tarjoukset Auto Oy Vesa-Matti

Uutiset

Katso kaikki viimeisimmät uutiset Auto Oy Vesa-Matti