Tärkeää tietoa liittyen koronavirukseen
EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

28.1.2020

Ford investoi 42 miljoonaa euroa Valenciaan uusien hybridimallien ja akkujen kokoonpanoon

  • Ford ottaa käyttöön kaksi uutta sähköistettyjen autojen akkujen kokoonpanolinjaa Valencian-tehtaallaan tukeakseen Fordin sähköistymisen strategiaa Euroopassa. 
  • Ensi vuonna Euroopassa esiteltävät uusi S-MAX Hybrid ja uusi Galaxy Hybrid valmistetaan Valenciassa. Galaxy Hybrid -mallia ei myydä Suomessa.
  • Ford on investoinut Valencian tehtaaseen yhteensä kolme miljardia euroa vuodesta 2011 lähtien, mukaan lukien 750 miljoonaa euroa uuden Kugan valmistukseen. Täysin uusi Ford Kuga on Fordin kaikkien aikojen sähköistynein malli, ja siihen on saatavana kolme hybridivaihtoehtoa.
  • Ford esittelee vuoden 2020 loppuun mennessä Euroopassa 14 sähköistettyä mallia.


VALENCIA, Espanja, 16.1.2020 – Ford on ilmoittanut investoivansa 42 miljoonaa euroa Valencian tehtaaseensa Espanjassa ja rakentavansa viimeisintä tekniikkaa edustavan akkujen kokoonpanolinjan uusien S-MAX Hybrid ja Galaxy Hybrid -mallien valmistuksen aloittamisen lisäksi. Tällä toimenpiteellä tuetaan yhtiön sähköistämisstrategiaa Euroopassa.

Kaksi uutta kokoonpanolinjaa mahdollistavat akkujen valmistamisen autojen kokoonpanolinjan vieressä, mikä lisää valmistuksen tehokkuutta ja kestävää kehitystä. Valenciassa valmistettavia akkuja käytetään täysin uuden Kuga ladattavan hybridin, Kuga hybridin sekä uusien S-MAX ja Galaxy -hybridimallien voimanlähteenä. Uuteen akkujen kokoonpanolinjaan investoidaan 24 miljoonaa euroa, ja se otetaan käyttöön kuluvan vuoden syyskuussa.

Alkuvuodesta 2021 esiteltävissä uusissa S-MAX Hybrid ja Galaxy Hybrid -malleissa on pienempi kulutus, alemmat CO-päästöt ja entistä laadukkaampi viimeistely. Tällä hetkellä segmentissään ainutlaatuinen sähköistetty voimansiirto tarjoaa houkuttelevan vaihtoehdon Fordin EcoBlue-dieselmoottoreille ilman kompromisseja sisätilassa, mukavuudessa tai monikäyttöisyydessä.

Uusien itselataavien S-MAX ja Galaxy -hybridimallien tuotantoa varten on investoitu kahdeksan miljoonaa euroa uusiin työkaluihin ja tuotantolinjan parantamiseen. Näiden mallien voimansiirto koostuu bensiinikäyttöisestä 2,5-litraisesta Atkinson-kiertomoottorista, sähkömoottorista, generaattorista ja litiumioniakustosta. Täysin uusien Kuga-hybridimallien tuotantoon on myös tehty kymmenen miljoonan euron lisäinvestointi. Kaiken kaikkiaan Ford esittelee 14 sähköistettyä autoa Euroopassa vuoden 2020 loppuun mennessä.

“Sähköistyvät autot yleistyvät nopeasti, minkä vuoksi lisäämme investointejamme Valencian tehtaaseen. Täten pystymme toimittamaan entistä enemmän sähköistettyjä malleja ja voimansiirtoratkaisuja asiakkaillemme”, kertoo Stuart Rowley, President, Ford of Europe. “Helpottamalla sähköistettyyn autoon siirtymistä uskomme suurimman osan myymistämme autoista olevan sähköistettyjä vuoden 2022 loppuun mennessä.”

Ford on investoinut Valencian-tehtaaseensa yhteensä kolme miljardia euroa vuodesta 2011 lähtien, sisältäen 750 miljoonan euron investoinnin Kugan tuotantoon. Kuga on Fordin kaikkien aikojen sähköistetyin automalli kattavalla mallistollaan, johon kuuluvat Kuga ladattava hybridi (PHEV), Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltin dieselkevythybridi) ja Kuga Hybrid** (täyshybridi).

S-MAX Hybrid

S-MAX Hybrid -mallissa on Fordin uusin täyshybridiratkaisu, jossa vesiviilennetty litium-ioniakusto on sijoitettu törmäyksen kestävään vesitiiviiseen rakenteeseen auton lattian alapuolelle. Tämä tekee mahdolliseksi auton tilojen mahdollisimman tehokkaan käytön. Tämä täyshybridiratkaisu on esitelty ensimmäisen kerran täysin uudessa Ford Kugassa.

S-MAX Hybrid on saatavana viisi- ja seitsemänpaikkaisena. Viisipaikkaisen mallin nykyinen jopa 2000 litran tavaratila pysyy ennallaan.

S-MAX Hybrid -mallissa on power-split-automaattivaihteisto, tehoa 200 hv ja vääntöä 210 Nm, minkä ansiosta auton liikkeellelähtö pysähdyksistä sekä kiihtyminen ovat nopeampia kuin Ford EcoBlue-dieselmoottorilla varustetuissa malleissa. Hybridimalleissa on tavoitteena 1500 kg vetokyky.

Sekä puhtaasti sähkömoottorilla että bensiini-sähkömoottorin yhteiskäytöllä toimivat autot tarjoavat hienostuneen ja reagoivan ajokokemuksen. Mallien tavoitellut CO2-päästöt (WLTP) ova 140 g/km, ja NOx-päästöjä on pienennetty merkittävästi. **

Auton teknologiat auttavat kuljettajia optimoimaan polttoaineenkulutusta luopumatta mukavuudesta. Näitä teknologioita ovat muun muassa:

  • Jarrutusenergian talteenotto, joka lataa akkua vangitsemalla jopa 90 prosenttia jarrutuksessa käytettävästä energiasta.
  • Fordin SmartGauge käyttöliittymä, jonka avulla voi tarkkailla polttoaineen ja akkuenergian kulutusta. Käyttöliittymän ominaisuuksiin kuuluu esimerkiksi asteittaiseen jarruttamiseen rohkaiseva jarrutusvalmentaja, minkä ansiosta akustolle saadaan palautettua enemmän energiaa.
  • Sähköinen ohjaustehostin ja sähkötoiminen ilmastointi, voimansiirron jäähdytys- ja alipainejärjestelmät, jotka vähentävät merkittävästi moottorin vastusta.

Ford S-MAX Hybrid täydentää S-MAX -mallistoa, jota on myyty lähes 125 000 kappaletta vuonna 2015 tapahtuneen viimeisimmän sukupolven esittelyn jälkeen. S-MAXin myynti kasvoi yhdeksän prosenttia tammi-marraskuun 2019 aikana edelliseen vuoteen verrattuna.

Myös Ford Mondeo Hybrid ja Mondeo Wagon Hybrid -mallit valmistetaan Fordin Valencian-tehtaalla.


# # #


*Takapenkit käännettynä ja lastattuna kattoon asti

**Viralliset polttoaine- ja päästölukemat ilmoitetaan lähempänä myynnin aloittamista.

Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä. 

Ota yhteyttä Tilaa uutiskirje




Uutiset